Havannah Lounge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Julia Groot - WaarBenJij.nu Havannah Lounge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Julia Groot - WaarBenJij.nu

Havannah Lounge

Blijf op de hoogte en volg Julia

04 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Oke, ik heb mijn eerste was gedraaid. Als je denkt dat je veel moet doen als je gaat wassen in Nederland, ga dan vooral niet naar ons huis toe. We doen onze was in een soort van was machine en daarna pakken we de tuinslang en vullen de machine met koud regenwater. Daarna doen we ons wasmiddel erin en draait de machine 5 minuten lang. Dan pakken we een grote bak die we ook vullen met koud water uit de tuinslang. We spoelen in die bak het zeep uit onze kleding. Daarna halen we de kleding over stoelen want er is nog geen wasrekje. Ik denk dat wij zelf maar even een wasrekje aan gaan schaffen!

Later hebben we met z'n allen en nog een meisje uit Zeeland, Mascha, patat gebakken met frikandellen! Heerlijk! Na het eten hebben we even een paar boodschappen gedaan en deden we leuke spelletjes om elkaar te leren kennen. Er is een nieuw meisje in het huis, ze woont best dicht bij ons in Nederland maar kenden haar nog niet. Daarna stuurden we Erik een berichtje, de man van onze mentor. Erik is 64 maar dat zou je absoluut niet zeggen! Hij vindt het super leuk om mee te gaan op stap en dan houd hij ook een oogje in het zijl voor ons. We hadden een taxi gepakt naar Havannah lounge, daar was Erik al op ons aan het wachten. Ik was best zenuwachtig hoe het daar zou zijn, maar eenmaal binnen was de sfeer zo goed!! Tot half 2 was er salsa muziek alleen hebben wij nog geen salsa lessen gevolgd.. Erik zei dat het niet uit maakte en dat je het het beste leert om het gewoon te doen, nou oke ik was over gehaald. Ik ging om te dansen en ik vond het nog leuk ook, wel een naar idee dat iedereen dan zo erg naar je kijkt.
Om half 2 kwam 'onze' muziek, super leuk! We waren allemaal aan het dansen en hadden heel veel plezier! Er waren al heel wat stagiaires dus dat was ook fijn, van een meisje die hier nu bijna 3 week is heb ik tips gekregen wat ik zeker moet gaan doen binnenkort!
Tegen half 4 gingen we weer naar huis. Erik vroeg of hij ons af moest zetten en dat wilden we zeker, hij heeft een grote auto maar met 7 man daar in was toch wel wat krapjes.. Haha!
Thuis aangekomen, na het douchen kon ik nog even met mijn thuisfront en vriendje appen want die waren wakker aangezien het inmiddels half 10 in Nederland. Aan het tijdsverschil kan ik nog niet zo goed wennen, ik tel ook de hele tijd door van hmmmm hoelaat is het nu in Nederland?!

Jurma en ik zijn om 11.00 (Surinaamse tijd) alweer wakker! We gaan straks Skypen met een mentor uit Nederland.

Fijne dag allemaal❤️

  • 04 September 2015 - 16:55

    Inge Leferink:

    Hallo Julia.
    Fijn dat alles goed gaat daar!
    Ik ben wel blij, dat we hier een wasmachine hebben...
    Hele mooie, leerzame tijd daar in Suriname!
    Groetjes van ons uit Emmen. Inge x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Vliegen

Morgen om 15.15 vlieg ik naar Suriname!

Recente Reisverslagen:

05 September 2015

White Beach ❤️

04 September 2015

Havannah Lounge

03 September 2015

No spang!

31 Augustus 2015

De eerste dag
Julia

Stagiaire in het 's Lands hospitaal in Paramaribo!

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 4118

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 31 December 2015

Vliegen

Landen bezocht: